" Tot els surt bé a les persones amb un caràcter dolç i alegre"

Voltaire (1694-1778) . Filòsof i escriptor francés

02 d’octubre 2008

I ara què faria el President Bartlet?



Fa uns mesos que m'he convertit en un seguidor convulsiu de les peripècies dels protagonistes d’una sèrie de televisió nord-americana: “The West Wing” (El ala oeste de la Casa Blanca).

Pels no iniciats en aquesta sèrie, que recomano de totes totes, us diré que relata el dia a dia de la vida política de la Casa Blanca. L’incombustible Martin Sheen, interpreta el paper del President Bartlet, un demòcrata, liberal, catòlic i Premi Nobel d’economia, que lidera un equip de gent altament preparada i amb una moral i ètica a prova de bombes.

El punt fort de la sèrie és, sense cap mena de dubtes, el guió creat per Aaron Sorkin. Els diàlegs intel·ligents, les trames perfectament travades i els tocs de fina ironia es van intercalant de manera harmoniosa donant com a resultat una de les millors series de televisió que he vist mai.

Es increïble com una sèrie que parla sobretot de tàctiques polítiques pot enganxar tant.

Imbuït com estic en l’univers “Bartletià”, cada vegada que llegeixo els diaris i més encara en l’actual context de crisi financera, em pregunto què faria en “Jed” Bartlet per poder treure el seu país dels l’atzucacs en el que es troba immers.

Tiraria endavant el pla de rescat de 700 bilions de dòlars para salvar el sistema financer?

Com acabaria amb les dues guerres obertes, a l’Iraq i a l’Afganistan, que de ben segur han costat a cada nord-americà i nord- americana un ronyó i part de l’altre?

Com reconstruiria les relacions amb bona part dels països d’Amèrica Llatina i l’estat espanyol ?

Com afrontaria l’increment del preu del petroli i la crisi energètica que ens ve a sobre?

I finalment, com encaixaria la pèrdua de pes específic en el món a favor de les noves potències emergents?

De ben segur que el meu heroi trobaria la manera de donar resposta a totes les meves preguntes, però en seran capaços un senador Demòcrata per Illinois o un de Republicà per Arizona?

La resposta a partir del primer dimarts, després del primer dilluns de novembre d’enguany.



1 comentari:

Odalric ha dit...

Benvingut al club!
Jo sóc un mega fan d'aquesta sèrie (no en vam parlar mai?) i fa un temps vaig penjar al meu blog una escena que m'encanta...
És LA sèrie pels freakys de la política...